Frågor och svar om vinimport

Vem kan köpa av Mirovino?
Alla över 20 år som är skrivna på en adress i Sverige kan beställa av oss. Vi är en liten vinimportör placerade i Stockholm vilket innebär att fraktkostnaden kan variera beroende på varifrån du beställer, det vill säga hur långt vinerna måste resa för att nå din dörr. Fraktpris ser du i sammanfattningen av din beställning innan du betalar.

Varför kan jag inte beställa enskilda flaskor?
Det blir dyrt dig som kund att importera en flaska direkt från producenterna med de kostnadspålägg det innebär. För att hålla nere hanteringskostnaderna och erbjuda dig fantastiska viner till bra priser så beställer vi och levererar lådvis. Den mesta nätförsäljning av vin fungerar på detta sätt av just den anledningen.

Hur betalar jag?
Du betalar enkelt och snabbt med din konto- eller kreditkort. Bekräftelse och kvitto på ditt köp får du direkt till din e-post. Vi använder säker betalning via Paypal.

När kommer vinlådan jag beställt?
Från det att du bekräftat din beställning och betalt så tar det mellan en och två veckor för varorna att levereras till dig.

Måste jag vara hemma när vinerna levereras?
Ja, vi kommer överens om tidpunkt för leveransen närmar sig. Vi kontaktar dig via telefon eller e-mail. Vid leverans måste giltig ID-handling visas för att få ta emot leveransen.

Hur gör jag om jag inte är nöjd med produkterna?
Du har alltid rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från dagen du mottog vinet förutsatt att flaskorna är oöppnade och i säljbart skick. Hör av dig till oss på michael@mirovino.se så hjälper vi dig. När du skickat tillbaka vinerna återbetalar vi dig snarast, senast inom två veckor efter returen.